Skuteczny SEO copywriting – na czym to polega?

Czy wiesz, czym jest SEO?

Jako właściciel strony internetowej, e-sklepu czy bloga, powinieneś to wiedzieć. SEO to w dużym uproszczeniu wszelkie dozwolone działania, mające na celu poprawienie pozycji witryny w wyszukiwarce. Jak się już domyślasz, SEO copywriting jest jednym z narzędzi do osiągnięcia sukcesu w Google.

Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jak je wykorzystać w praktyce.

SEO, czyli co?

SEO to akronim od słów Search Engine Optimalization, czyli w wolnym tłumaczeniu chodzi o optymalizację strony www pod kątem wymagań robotów wyszukiwarki. W domyśle jest to oczywiście Google, ponieważ produkt firmy z Mountain View ma na polskim rynku monopol (z Google korzysta ok. 98% internautów w naszym kraju).

Pisząc najprościej w SEO chodzi o to, aby ułatwić robotom wyszukiwarki znalezienie Twojej strony internetowej i polecenie jej użytkownikowi. Gdy wpiszesz w wyszukiwarkę jakąś frazę, np. naprawa pralek, otrzymasz – bagatela – prawie 2,5 miliona rekordów! To pewne, że nawet nie zajrzysz na 4-5 stronę wyników wyszukiwania. Skąd to wiemy? Ze statystyk.

 

Według Google ponad 50% internautów klika w pierwszy wynik wyszukiwania, czyli wybiera stronę wyświetlaną na szczycie listy w wyszukiwarce (nie mówimy tutaj o linkach sponsorowanych, czyli wynikach oznaczonych kolorem zielonym i napisem „Reklama”).

Wniosek jest taki, że jeśli Twoja strona internetowa nie wyświetla się w TOP 10 wyników wyszukiwania na najważniejsze dla Ciebie frazy (czyli takie, które wpisują użytkownicy szukający Twoich usług i produktów), to pozyskanie klientów będzie bardzo ,bardzo trudne. Zapytasz: co w takim razie zrobić, aby wskoczyć do TOP 10, a może nawet do TOP 3 Google? Odpowiedzią jest właśnie m.in. SEO copywriting.

 

SEO copywriting to treści przyjazne wyszukiwarce i użytkownikom

I koniecznie trzeba o tym pamiętać! Już dawno minęły czasy, gdy teksty wspomagające pozycjonowanie witryny mógł tworzyć każdy, włącznie z komputerem. Obecnie treści najniższej jakości nie mają żadnej wartości dla wyszukiwarki. Po zmianach w algorytmie wyszukiwania roboty zwracają uwagę przede wszystkim na to, czy strona jest wypełniona dobrej jakości contentem. Słowa kluczowe oczywiście nadal są ważne, ale muszą być stosowane w sposób naturalny, niewymuszony. Chodzi tutaj o to, aby zadowolić i czytelników, i wyszukiwarkę.

Dlatego współczesny SEO copywriting jest dziedziną dość wymagającą. Zawodowy copywriter tworzący treści pod kątem optymalizacji witryny musi stosować się do podstawowych zasad SEO (a więc m.in. odpowiedniego nasycenia tekstu słowami kluczowymi, stosowania nagłówków, tytułów, akapitów etc.), jednocześnie dbając o to, aby jego teksty były merytoryczne i przyjemne w lekturze.

 

Tak rozumiany SEO copywriting staje się potężnym narzędziem w walce o wysoką pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Wartościowa treść umieszczona w zasobach witryny, jak również na zewnątrz (blogi, portale, katalogi stron) przez cały czas pracuje na jej sukces w Google. Nie da się prowadzić żadnych skutecznych działań SEO bez tworzenia tekstów, dlatego SEO copywriting stał się pożądaną dziedziną i niezbędną inwestycją dla każdej firmy, której zależy na sukcesie biznesowym.

 

Czy Tobie również jest potrzebny SEO copywriting?

Oczywiście! Być może masz pokusę samodzielnego tworzenia treści, bo wydaje Ci się, że to nic trudnego. Prawda jest jednak zupełnie inna. SEO copywritingu nie można się nauczyć w 5 minut i tylko na podstawie informacji znalezionych w Internecie. To wymaga lat praktyki, obserwowania trendów, stałego podnoszenia swoich umiejętności. Pisanie tekstów na zamówienie jest też bardzo czasochłonne.

Jeśli nie chcesz wyrzucać pieniędzy w błoto i irytować się, że mimo wydatków pozycja Twojej strony internetowej w ogóle się nie poprawia, zainwestuj w profesjonalny SEO copywriting. Pierwsze efekty zauważysz już po kilku dniach, a wskoczenie do TOP 3 będzie możliwe nawet w ciągu kilku tygodni (przy równoczesnym prowadzeniu innych działań SEO, jak pozyskiwanie linków i dodanie strony do mocnych katalogów).

 

Potrzebujesz profesjonalnego SEO copywritingu? Skontaktuj się z profesjonalną agencją reklamową – która na pewno sprosta założonym celom!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *